Large och midcap-bolag får uppmärksamhet runt sin hållbarhetskommunikation. Olika tävlingar som exempelvis Sustainable Brand Index eller FAR:s tävling för bästa hållbarhetsrapport bidrar säkert till det. I rättvisans namn har vi för andra året, tillsammans med Enact, granskat hur smallcap-bolagen hållbarhetskommunicerar.
 
Vi har tre kriterier:

  • Hur väl är hållbarhetsarbetet integrerat med bolagets affärsmodell?
  • Trovärdighet, finns KPI:er, tredjepartsgranskning och följer bolaget någon vedertagen standard?
  • Fokus, finns en tydlig väsentlighetsanalys och kommunicerar bolaget var i värdekedjan påverkan sker?

Förra året utsåg vi Balco, Björn Borg, Concordia Maritime, Lammhult och Odd Molly till de bästa hållbarhetsrapporterna av smallcap-bolagens 98 bolag.

Vi nominerar vinnarna vid ett frukostseminarium kl 8-9 den 29 november. Boka din plats redan nu genom att maila oss på frukost@sthlmkom.se